Vikapäivystys 24h

Häiriötilanne, toimi näin

1. Tarkista näkyykö vika häiriökartalla

Jos sähköt katkeavat laajemmalta alueelta, häiriö on yleensä jo tiedossamme ja korjaustoimenpiteet aloitettu. Alla olevasta häiriökartaltamme näet tiedossamme olevat runkoverkon viat ja suunnitellut keskeytykset. Pienjänniteverkon viat ja mahdolliset asiakkaan omassa verkossa olevat viat eivät näy tässä järjestelmässä. Jos vikapaikka löytyy kartalta, ei asiakkaan tarvitse ilmoittaa asiasta.

Ilmoita viasta

Soita vikapäivystykseen

2. Jos vikapaikka ei näy kartalla, tarkista seuraavat asiat

  • Sähkökatko saattaa johtua oman asuntosi tai asuinkiinteistösi sähkölaitteen viasta. Tällöin kiinteistön omistaja on vastuussa viankorjauksesta ja kustannuksista.
  • Tarkista ettei vika ole omassa laitteistossasi, esim. pääsulakkeissa. Yleisimmät syyt sähköjen puuttumiseen kiinteistöstä johtuvat sulakkeiden palosta, johdonsuojakatkaisijoiden ja vikavirtasuojakytkimien laukeamisesta. Muista tarkistaa, että pääkytkin ”I”-asennossa.
    Vaihda tarvittaessa palanut sulake uuteen.
  • Tarkista, onko naapurillasi sähköt.
  • Mikäli vika ei löydy kiinteistön sähköverkosta, ilmoita meille viasta
  • Sähkönjakelu keskeytykset Lähetämme tiedot suunnitelluista sähkönjakelu keskeytyksistä asiakkaillemme tekstiviestillä.

Häiriöviestipalvelu

Mikäli haluat sähkönkäyttöpaikkasi häiriötilanteen tekstiviestillä kännykkääsi lähetä seuraavan sisältöinen viesti numeroon 18200.

ISSOY AVAA [toimituskohdenumero] [asiakasnumero]

Toimistuskohdenumeron ja asiakasnumeron löydät sähkölaskustasi. Voit tilata häiriötiedotteen myös Wattis online-palvelusta. Tällöin voit valita haluatko häiriötiedotteen myös sähköpostiisi tekstiviestin lisäksi ja haluatko viestit myös yöaikaan. Tekstiviestillä rekisteröityneille häiriöviestejä toimitetaan päivisin kello 6-23 välillä.